[Event "Král"] [Site "?"] [Date "1993"] [Round "?"] [White "Dorfman"] [Black "Hansen"] [Result "*"] [BNT ""] [ChessCat "CHESSCAT 1.0"] [FEN "1nr3k1/1q3ppp/3Bp3/2Pp1b2/rp6/1R2P3/1P1QBPPP/2R3K1 w - - 0 1"] [PlyCount "19"] [Setup "1"] {Pěkný případ, jak je pomocí metody možné odhalit správnou myšlenku, jak v dané situaci postupovat. Osvobození věže b3 je spojeno s výměnou bělopolných střelců. Dále, zablokovaný pěšec c dovlí vyměnit věže na sloupci a získat výhodný tandem. Výhodu bude mít černý díky souhře figur.Bílý proto musí zkoušet své šance v postavení krále. Tak se rodí záměr, na první pohled nepochopitelný.} 1. h4! h6 ( 1... Nc6 2. g4 Be4 3. f3 Na5 4. Qd1 {bílý vyhraje} ) 2. Bd1! Be4! ( 2... Bg6 3. h5 Bh7 4. e4 Bxe4 5. Rg3 {a bílý má útok} ) 3. f3 Bg6 4. e4 dxe4 5. fxe4 h5! 6. e5 Nc6 7. Rg3 b3 8. Bxb3 Rd4 9. Qg5 Re8 10. Rf1 {Černý stojí před neřešitelnými problémy.} *