[Event "2.1.2.1 jezdcová opozice"] [Site "Dobiáš"] [Date "????.??.??"] [Round "?"] [White "?"] [Black "?"] [Result "Bílý na tahu vyhraje"] [ChessCat "CHESSCAT 1.0"] [FEN "8/8/6p1/1k6/4K3/8/5P2/8 w - - 0 1"] [Opening "Bílý vyhraje"] [PlyCount "7"] [Setup "1"] {Pokud bílý zaujme geometrickou opozici, potom vyhrát nedokáže. Bílý král se musí stavět tak, aby při protihře černého byl schopen byl schopen vyhrát tempo k rozhodujícímu útoku na pěšce g. Toho je možno dosáhnout pouze tak, že se bude pohybovat od černého krále na tah jezdce.} 1. Kd4! ( 1. Kd5 Kb4! 2. f4 ( 2. Ke5? Kc4 3. Kf6 Kd4 4. Kxg6 Ke4 {=} ) 2... Kc3 3. Ke5 Kd3 {=} ) ( 1. f4? Kc4 {=} ) 1... Kc6 ( 1... Kb4 2. f4! {+-} ) 2. Ke5 Kc5 3. f4 Kc4 4. Kf6! {+-} *