[Event "2.3.1 vzdálený volný pěšec"] [Site "Prokop"] [Date "????.??.??"] [Round "?"] [White "?"] [Black "?"] [Result "Bílý na tahu vyhraje"] [ChessCat "CHESSCAT 1.0"] [FEN "8/2k5/p7/8/2p2P2/8/1P6/4K3 w - - 0 1"] [Opening "Bílý vyhraje"] [PlyCount "15"] [Setup "1"] {K tomu, abychom využili vzdáleného volného pěšce je třeba hrát přesně. V daném případě musí bílý okamžitě napadnout černého pěšce.} 1. Kd2! {Při samozřejmém tahu} ( 1. Ke2? Kd6 2. Kf3 Kd5 3. Ke3 Ke6 4. Ke4 Kf6 5. f5 c3! 6. bxc3 a5 7. c4 a4 8. Kd4 Kxf5 {abílý nevyhrae} ) 1... Kd6 2. Kc3 Kd5 3. f5! ( 3. Kb4? Ke4 4. Kxc4 Kxf4 5. Kb4 ( 5. Kd4 Kf3! {a černý včas napadne bílého pěšce} ) 5... Ke4 6. Ka5 Kd4 7. Kxa6 Kc4 {=} ) 3... Ke5 4. Kxc4 Kxf5 5. Kd4! {pěkný případ jezdcové opozice} 5... Ke6 ( 5... Kf4 6. b4 {+-} ) 6. Kc5 Ke5 7. b4! Ke6 8. Kb6 {+-} *