[Event "Poměr sil"] [Site "?"] [Date "1977"] [Round "?"] [White "Dorfman"] [Black "Kasajev"] [Result "*"] [BNT ""] [ChessCat "CHESSCAT 1.0"] [FEN "4k2r/1b4pp/1q2pp2/1pb5/2prP3/5P2/1P2BBPP/R1Q2R1K w KQkq - 0 1"] [PlyCount "27"] [Setup "1"] {V této pozici jednoduché Sxd4 získává věž za pěšce. Otázkou je, jak poté úspěšně narušit seskupení soupeřových figur, který kontroluje černá pole. Je jasné, že bílý musí hledat dinamické možnosti pozice.} 1. b4! Be7 ( 1... cxb3 {Analýza ukazuje, že bílý by získal výhodu ve všech případech.} 2. Rb1 Rc4 3. Bxc4 bxc4 4. Bxc5 Qxc5 5. Rxb3 ) ( 1... Bxb4 2. Rb1 Bd2 3. Qb2 e5 4. Bxc4 ) 2. Qc3 e5 3. Rad1 O-O ( 3... Qd6 4. Bxd4 exd4 5. Rxd4 Qxb4 6. Qxb4 Bxb4 7. Bxc4 ) 4. Bxd4 exd4 5. Rxd4 Ra8 ( 5... Bxb4 6. Bxc4+ Kh8 7. Qxb4 {vše závisí na taktických nuancích pozice} ) 6. Rfd1 Bc6 7. f4 {bílý se pomocí oběti pěšce b4 dostane k útoku na černého krále} 7... Ra4 8. Qh3 Be8 9. e5 Rxb4 10. Bf3 {Figury bílého dosáhly ideální pozice pro útok na krále. Závěr již bude rychlý.} 10... fxe5 11. Qc8 Kf8 12. fxe5 c3 13. Rf1 Qxd4 14. Bc6+ {Černý vzdal} *